Monday, 20 February 2012

Ayah....

Lame aku tinggalkan blog ni. Byk sgt pahit yg berlaku dalam hidupku. Ayahku baru je meninggalkan aku dan keluarga pada tanggal 26 Dis 2011. Ssselepas pada tu hidup aku agak sepi. Aku bagai tiada gelaran isteri. Bagai hilang gelaran seorang anak. Aku x tak pasti bagaimana kehidupan aku seterusnya. Nanti la aku ceritakan kenapa aku jadi begini. Tapi ape yang aku tau aku perlu kuat. Kuat dari segalanya.
Namun sekuat mana aku. Aku x bole lenyapkan perasaan kasih dan rindu aku pada ayah. Ayah adalah segalanya buat aku. Dia tempat aku bergantung. Walau aku tidak luahkan segalanya pd ayah tapi naluri ayah terlalu kuat pada aku. Dia bagaikan ade perasaan seorg ibu. Walaupun aku masih ade mak. Tapi aku lebih rapat dengan ayah. Segalanya ayah...
Banyak penyesalan aku pada ayah. Ya allah.. ampun dosa aku pada ayah. Dan ampun segala dosa ayahku... Berilah rahmat ke atas dirinya.

Ayah,
Kadang2 ira lupa yang ayah dah tiada. Ira cuba beri kekuatan pada diri ini tapi sebenarnye ira lemah ayah. Ira rindukan ayah. Ira teringinnak bercakap dengan ayah. Nak peluk ayah. Nak cium pipi ayah. Ya allah... aku terlalu rindukan ayahku..