Tuesday 25 January 2011

Hanya Ingin Kau Tahu

Terasa sunyi di hati ketika ini. Aku rindukan tangisan baby. Ingin memeluk dan bermanja dgn baby ku sendiri. Tapi bilakah ianya akan berlaku? Ya Allah, kurniakanlah zuriat buatku dan suami. Sesungguhnya zuriat yang dinanti amatlah bermakna buat kami. Lengkaplah kehidupan kami Ya Allah... Bantulah hamba ini yang naif dan kesunyian. Kuatkanlah semangatku dan suami.. Demimu Ya Allah yang Maha Pemurah lagu Maha Mengasihani..

Kepada En S,
Aku berubah demi rumahtangga kite. Aku pasrah dgn takdirku. Aku mencuba dr bawah. Walaupun terasa berat kupikul dan ku alami, tapi aku sentiasa berdoa dan yakin akan kekuasaan Allah, aku mampu melakukannya demi Allah yang Satu. Ku lakukan dgn ikhlas hati asalkan ku meraih kebahagiaan drmu wahai En S. Aku sangat berharap dikau juga bersabar dan pelihara cinta dan kasih kita bersama.

En S,
Tahukah dikau yang aku amat kecil hati dan terasa dgn niatmu yang pernah ingin meninggalkanku atas kerana aku tidak memberimu zuriat. Hanya kerana aku gemuk,, dikau menyalahkanku. Tapi tahukah dikau yang diriku amat memerlukan belaian dan dorongan drmu. Tanpa dirimu, aku tidak mampu melakukannya. Tapi kenapa diriku seorang yang dikau salahkan??? Bukankah kita sepatutnya bersama2 memikulnya. Dikau hanya memendam rase tapi setelah itu dikau membuat sesuatu yang tidak sepatutnya dikau lakukan. Lalu, atas menutup kesalahanmu itu, dikau mempergunakan ketidakupayaanku sebagai alasan. Sampai hatimu wahai En S...

Aku mencari kebahagiaan utkku sendiri.Aku menuju dan mendaki kebahagiaan diriku atas kemampuanku sendiri. Tapi mampukah diriku sampai kepuncak? Aku tidak putus berdoa semoga aku dikuatkan semangat. Permudahkan keinginanku.

No comments:

Post a Comment