Saturday 26 February 2011

Cinta dan Sahabat 2

Hubungan aku, Romi dan Julie berterusan seperti biasa. Malah aku ngan Romi semakin rapat kerana Julie telah melanjutkan pelajaran ke luar negeri (dlm mesia gak.. hehee). Aku pula hanya melanjtkan pelajaran di sekitar lembah kelang. Jadi itu yg aku ngan Romi rapat seperti biasa. Bila dah di tempat baru, aku telah berkenalan dgn seseorg. Romi tau tapi x pernah kenal kenalan baru aku. Romi tidak melanjutkan pelajaran tapi terus bekerja bagi menempuh kehidupan remaja sepertikami ketika itu. Nak dijadikan cerita, aku ngn BF (sekadar gelaran) juga mula rapat. BF tau aku ada Teman Tapi Mesra dgn Romi. Die juga tau aku ngn Romi akan bersama tidak kire siang atau mlm atau tgh mlm. Suati hari, kepala aku serabut dgn masalah yang aku alami. Aku call Romi utk memberitahu masalah aku. Romi ketika itu sedang bekerja (mlm) dan berjanji akan dtg jumpa aku selepas habis waktu keje lebih kurang jam 12 mlm. Aku beritahu BF yang aku akan berjumpa ngn Romi jam 12. BF melarang aku berjumpa Romi dgn alasan dah lewat mlm. Aku marah sgt pd Bf sbb die halang aku jumpa Romi namun Bf tetap dgn ketegasannya menghalang aku jumpa Romi. Dgn beri ugutan "Jika awk jumpa Romi, awk jgn kawan dgn sy lg". Aku buntu.. Ini adalah kali pertama aku berkawan serius dgn seseorg. Jika aku memilih Romi, Romi ada Julie. Tapi aku? Jadi, aku memilih BF. Lalu aku hubungi Romi tapi Romi tidak jawab call. Rupanya die dlm perjalanan dtg berjumpa aku dirumah. Ohh tidakkk!! Jika aku tidak keluar, pasti Romi marah dan kecewa. Sedangkan die begitu bersemangat dtg jumpa aku dgn meminta izin dr ketuanya utk pulang awal dan bersama aku. Dia cukup risau pd aku tapi aku tidak keluar dan berjumpanya. Die tgu lama didepan rumah aku. Aku halaunya balik dgn mengatakan Jgn Jumpa Aku Lg. Aku menangis.. Aku korbankan kasih aku pd Romi kerana BF dan juga Julie. Sebenarnya, dah byk kali aku cuba berpisah dgn Romi tapi Romi berjaya memujuk aku. Kali ini, aku mainkan peranan aku skali lg. Berkorban demi Julie. Ikhlas, BF adalah sandaran. Sebetulnya, aku nak die fikirkan Julie seorg. Selepas mlm tu, aku ngn Romi tidak lagi berhubung malah Romi ngn Julie semakin rapat. Dan Julie juga semakin jauh dgn keperibadiannya yang dl. Mereka bagaikan kekasih yang tidakboleh dipisahkan. Aku bersyukur sgt tapi malangnya Romi tidak benarkan Julie raoat dgnku lg.. Aku pasrah...
8 thn mereka bercinta, kuasa Allah.. Kita hanya merancang.. Mereka tiada jodoh bersama. Ada sesuatu berlaku pd perhubungan mereka. Mereka berpisah. Kini Romi telah pun berumahtangga dgn wanita yang bekerja 1 ofis dgnnya. Tapi Julie masih mencari cinta sejati sehingga kini.
Dan aku dan Romi hanya tinggal kenangan.. Tapi aku x pernah lupa pdnya dan kenangan kami.
U sahabat i.. U jugak yg ajar i ttg cinta dan seagalanya.. Terima kasih..
Julie, walaupun kita tidak seakrab dl namun kau tetap sahabatku dunia akhirat..

No comments:

Post a Comment