Thursday 14 July 2011

uhuk uhuk.. 30 thn ari nih..

Syukur ke hadrat ilahi aku masih lg bernafas dan diberikan kesihatan, rezeki dan org yang tersayang pdku. Alhamdulillah...
Terima kasih juga buat rakan2, adik, ayah, hubby, makcik2 dan pakcik2ku atas doa dan ucapan kalian. Semoga kita semua sama2 diberkati Allah juga.
Aku nih jenis suke buat surprise kat org tau. X kire la hadiah ke party ke ape. Aku suke buat tu sume sbb aku suke tgk reaction diorg bila kene atau dpt semua tu. Dan aku pun jarang dpt sume tu. Tu yg aku buat kat org lain. Aku suke ingat birthday org tapi sejak 2 menjak nih aku jadi malas dah. Mungkin da dewasa.. Ahaksss
Aku teringat kisah yg berlaku di suatu ketika. Mase tu aku dok asrama. Umor dlm 15 thn. Stiap 2 mgu kami bole outing dan balik. Hanya ari jumaat sahaja bole outing sbb kami cuti jumaat dan sabtu. Ada 1 jumaat nih kami keluar g pekan bagan serai, ari jumaat tersebut adalah 2-3 hari menjelang birthday aku. Aku pegi ngn rakan baik ku, Ida (achik), Nadia (deqyang) and Zila (along). Aku (angah). Biasenya kemana saja pegi kami mesti berempat kemana sana. So pd hari tersebut, tiba2 kami split. Aku x tau kemana diorg pegi. Dan diorg suke berbisik. Aku bengang arr kan. Pastu, balik dorm buat cam biase je. Tibala ari jadi aku, dr pagi diorg wat tatau je ngn aku. Kira 2-3 hari sebelumnya mmg diorg wat derk je ngn aku. Pastu mase birthday aku, org lain sume wish kat aku tapi kwn aku sendiri x wish. Perghhhh seday giler beb. Pas abes kelas plak aku tgk diorg sume xde. Dgr kata mintak kuar g pekan ngn wrden. Tgl aku sorg. Lagi gua angin beb. Biasenye bila mintak nak kuar pekan pas sekolah means mkn kat luar sebenarnye sbb boring mkn kat asrama. Aduhhh tensionnye aku. Diorg da la x layan aku, pastu g kuar pekan dan mkn kat luar. So, aku sensorg bwk diri.. Uwaaaa sedih giler beb... Lebih kurg pukul 5 ptg, aku dipanggil oleh sorg bdk kecik (bdk kampung area asrama) mintak aku ikut diorg pg lepak. Aku ngn kwn2 aku sebenarnye suke melepak kat kelas lama berdekatan ngn asrama kami bersama2 ngn bdk2 kecik nih la. Kire ari tu bdk2 tu panggil aku ajak lepak sama sbb nampak aku sensorg. So aku ikut la diorg g kelas2 lama. Masuk je kat 1 kelas nih aku sgt2 terkejut sbb kwn2 aku ade bersama2 ngn bdk2 kampung (adela dlm 3-4 bdk) say "Supriseeeee!!!" siap ade kek, belon, ngn KFC. Owhh rupanya diorg plan nak wat party kat aku laa.. Yg lg bestnye, aku dpt hadiah. Hadiah tu diorg beli mase kitorg kuar pekan kat bagan serai. Dan diorg beli hadiah yg aku mmg nak sgt benda tu. Alaa music box jer tapi dlm tu ade mcm2 yg buat aku tersentuh hati. Dan diorg mmg sengaja buat aku marah. Kenapa diorg wish n buat party waktu ptg, sbb diorg tau aku dilahirkan tepat jam 5.10 petang. Terima kasih byk2 la kan... :) Angah xkan lupakan tu sume.. And definitely, angah rindukan korg.. Achik, Deqyang and Along..

No comments:

Post a Comment